– Hannover-mässan är en väldigt intressant arena. Det är världens största mässa och konferens för digitala applikationer och industriell teknik med 5000 företag och 200 000 besökare. Vi ser fram emot att knyta nya spännande kontakter, bygga nätverk med andra svenska och internationella aktörer och visa hur vi kan hjälpa företag i deras hållbarhetsarbete, säger Erik Ernerudh, Produktchef New Ventures på SMHI, och fortsätter:
– Vi har goda erfarenheter av att jobba med så kallad Co-Creation, en affärsstrategi med gemensam och kundnära utveckling som skapar engagemang och aktivt deltagande, tillsammans med både större och mindre bolag. Samarbeten är en nyckel för att en bra idé ska kunna utvecklas till en stor innovation.
Under mässan presenterar SMHI industrilösningar tillsammans med cirka 100 andra svenska aktörer.
– För vår del är det specifikt SMHI Timbr Bärighetsindex, vår digitala tjänst för markens bärighet och vårt djupa samarbete med Stora Enso som vi pratar om, avslutar Erik Ernerudh.