Kvalitetsledning

SMHI är klimatneutralt sedan år 2006. Kvalitetsfrågor prioriteras högt och är en integrerad del av vårt ledningssystem. SMHI är sedan år 2003 certifierat för sin kvalitetsledning enligt ISO 9001.

Kvalitetspolicy

I SMHIs kvalitetspolicy står det att:
 
”SMHIs produkter och tjänster ska kännetecknas av att uppfylla överenskommen kvalitet på ett konkurrenskraftigt sätt. De ska också tjäna som rekommendation för nya uppdrag och affärer.

SMHI levererans är inriktad mot beslutsunderlag. Strävan är att arbeta med attraktiv kvalitet vilket i SMHIs tolkning innebär att leverera beslutsunderlag som överträffar kundens förväntningar.

Den attraktiva kvaliteteten nås genom en stark vetenskaplig grund och samverkan med andra för att öka förmågan att tillfredsställa kundernas behov.

Kunders och allmänhetens reaktioner ska systematiskt och proaktivt bidra till ständig förbättring av produkter och tjänster.

SMHIs kvalitetsledningssystem ska vara certifierat enligt ISO 9001.” 

Certifiering

SMHIs certifiering enligt ISO 9001 och de återkommande revisionerna bidrar till att bibehålla ett levande och aktivt förbättringsarbete. Förutom kvalitetscertifieringen enligt ISO 9001 är SMHIs Oceanografiska laboratorium i Göteborg ackrediterade enligt kravstandarden SS-EN ISO/IEC 17025.

Sidansvarig Kundtjänst
Skicka e-post till Kundtjänst
Stäng
Skicka e-post Du kommer att skicka ett e-postmeddelande till Kundtjänst.




Artikel senast uppdaterad 10 oktober 2012
Skriv ut
Tipsa
Stäng
Tipsa en vän





*Obligatoriskt fält