Vår kundtjänst flyttar in under "Tyck till-knappen" till höger

Nu inför SMHI ett webbforum för att ytterligare öka och förenkla dialogen med kunder och besökare på smhi.se. Via knappen "Tyck till" i högerkanten kan du lämna förslag, synpunkter och ställa frågor och få svar on-line. Dialogen är öppen för alla och vem som helst kan göra inlägg i diskussionstrådarna.

- Nu får vi ytterligare en kanal för dialog mellan oss och alla våra kunder, som är allt från allmänhet och företag till forskare och myndigheter. Frågor och synpunkter ger oss värdefull input till hur både SMHIs service och webbplats kan utvecklas, säger Jonas Wallin, chef för Kundtjänsten.

Dialogtjänsten heter Kundo och märks nu som en knapp i högerkanten på alla sidor på smhi.se. När du klickar på knappen visas ett formulär där du väljer om du vill ställa en fråga, lämna ett förslag, rapportera ett problem eller ge beröm för en specifik sida.

Inlägg på samma tema dyker upp

När du börjar skriva en fråga i Kundo presenteras samtidigt ett sökresultat med tidigare inlägg på samma tema. Detta kan hjälpa dig att snabbt hitta svaret på vanliga frågor.

SMHIs kundtjänst svarar så fort som möjligt under kontorstid.

Allt som skrivs i tjänsten, både frågor och svar, är synliga för alla och vem som helst kan göra inlägg i en diskussionstråd.

Bidrar till att utveckla smhi.se

Kundo kommer också att användas för dialog kring webbplatsens olika delar.
– Synpunkterna hjälper oss att prioritera i det ständigt pågående utvecklingsarbetet. Detta blir ytterligare en kanal vid sidan av personliga kontakter och andra sociala medier, säger webbkoordinatorn Leif Stenbom.